Amikor a napokban találkoztam ezzel a cikkel/ http://bikemag.hu/tech/hazavagott-alkatreszek-foruma/ és a képpel:

,még vonakodva dőltem hátra, hogy nem eszik azért olyan forrón azt a láncszakadást, hiszen én már évek óta használok ilyen félszemes láncot/igaz, más gyártótól/, és bár üzemszerűen recseg-ropog, de azért elvan ott nekem minimális karbantartással azóta is. De ma valami megváltozott.

Hirtelen kellett kilépnem álló helyzetből, hogy a mindennapi négysávoson keresztben át tudjak haladni, épp csak beletekertem másfél kört, mert az úgy pont elég a két oldalról érkező kocsisorok között, amikor leesett a láncom. Lökdöstem vissza a helyéra az Abus Bordo egyik végével, mert módfelett dzsuvás volt, de a szerelést, és az utóbbi idők legkedvesebb 70 feletti járókelőjével folytatott beszélgetést követően megakadt a pillantásom egy szétszakadt oldallapon a csilli-villi „Jiban” láncomban, ami azért nem a legolcsóbb volt, és még a doboza is haj de cipőkrémes: 

Amikor a láncot leszedtem, extrém kopás mutatkozott főleg az első/acél!/ BMX lánckerék fogain, de a hátsó lánckerék fogain is. 1/2 x 1/8-os rendszerhez képest ez siralmas. De ami igazán az:

Valaki egyszer azt mondta, hogy nem így kell feltenni ezt a láncot, hanem fordítva, de nem szedtem le, mert ez sem biztos. A lényeg, hogy szétment, és fordítva is szétment volna. Nem ám a csapnál, ahogy szokott egy tisztességes lánc, hanem az oldallap anyagában szétszakadt. Gyanús, hogy a kovácsolási vonalnál indul ki a törés. A cikkben említett KMC-nél pedig egy az egyben az a törésvonal. 

 Van valakinek hasonló tapasztalata?

A mai nappal ismét előkerült a doboz mélyéről egy KMC K 710.  Lehet, hogy ezt is fordítva tettem fel? A lánckerekek viszont bizonyosan meg lettek fordítva, mert az eredeti oldallal már ugrott az új lánc. Reméljük, megy bele pár ezer kilcsi, vagy ez is egy ipari hulladék, mint a félláncszemes láncok, a fentiekre alapozva úgy általában?

 Fogat mosunk szépen Hanseline csapágyzsírral, hátha úgy jobban esik neki a tél : )

 

 

Szerző: Sista  2011.01.27. 21:29 4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2011.01.29. 11:45:48

használtam ilyen láncot. Egyszer. A KMC 810 bír nagyjából 8-10 000Km-t, addig ez bírt ~2000-et. Egy dolog miatt tartottam meg: ha nem adta ki a lánchosszt a normál lánc, akkor betoldottam ebből egy szemet. El nem szakadt, de úgy elnyaltam, mintha bádogból lenne.
Sokan hiszik azt, hogy a BMX láncok erősek, de ez relatív ám. Egy BMXnek hányszor kell kibírnia, hogy 2.7es áttételi aránnyal izomból megindítod felfelé a pusztaszerin?

Sista 2011.01.30. 23:01:55

Szerintem ez sem ment sokkal többet, és kezdettől fogva recsegett-ropogott, talán semmilyen rendszerrel nem futott volna csendesen, simán kinézem belőle, ilyen gané láncom sosem volt még :(
Nem értek hozzá, de gyanítom, hogy komoly erők ébrednek a 20"-os kerekek világában is : )
Elméletben a 1/2 x1/8-os méretű láncnak erősebbnek kéne lennie, mert több benne az anyag, és nem csak csaptengely irányban(persze azonos minőségű gyártást feltételezve).

lr 2012.03.07. 18:04:35

Mostanra már meglehet a saját tapasztalat a fullnikkel 710-ről- az enyém az, hogy bő 5 évnyi téli-nyári zúzás után a daily beateren, 3-4 hetenkénti sprézéssel mostanra lett csereérett a közel 100 kilóm alatt, ami számomra több, mint meggyőző.
A belül fekete szemest soha nem vállalnám be belőle, km-t pedig nem igazán tudok mondani óra hiányában, de sacc/kb. ez is olyan 10e lehet.

Sista 2012.03.07. 19:33:13

@lr: Igen, a 710 nekem is szépen muzsikál, a télen nem kentem egyszer sem, a fenti képeken látható instalációs zsírzás azóta is kitart, nem hangos, csikorgásig még nem jutottunk el, pedig csak három nap maradt ki a télen. Igaz, rövid távot megyek általában.
süti beállítások módosítása