Van némi tiltott gyümölcs jellege a sorozatbambulásnak, ha nagyjából értelmes embernek tartja valaki magát. Nem beszélve róla, hogy haza kell érni hozzá időben. Pisti mostanában mégis rászokott az Autókereskedőkre, ennek gyakorlati haszna is lett a napokban .
A mi kis Scottunk pedáljai ugyanis sehogy nem akartak lejönni, hiába kínlódtunk ketten velük, igaz, csak a béta szerszámkészlet állt rendelkezésre:
Az öreg motoros, a 15-ös "precíziós" villáskulcs átfordult a pedálon, majd követte őt a szélesebb pofájú változat, a tajvani LIFU pedálkulcs pedig szintén átugrott, a dolog úgy állt, hogy a pedálokat nem tudjuk roncsolás mentesen eltávolítani, hiába is fújkáltuk csavarlazítóval.
Ekkor ugrott be az alábbi jelenet, az említett sorozat egy epizódjából:
Edd China lánghegesztővel való durva hevítés után fújt a tűzforró felületekre csavarlazítót - hatalmas füsttel járó akció, de a csavarok utána szépen lejöttek. Nekünk csupán hőlégfúvó állt rendelkezésünkre, de gondoltunk egyet, és lemásoltuk a műveletet. A pedálokat ezt követően ki tudtuk tekerni, igaz, az első megindítás nagyon nehéz volt.
Szerintünk a felmelegített felületre fújt csavarlazító a titok, hiszen az egyszer már átfordult kulcs képes volt megindítani a csavart. Valószínű, hogy a kúszóolaj rövidebb idő alatt képes mélyre hatolni, ha az alkatrészek néhány száz fokra vannak hevítve.
Ezért érdemes ilyesmit nézni, mert olykor rendkívül használható ötletekkel ajándékozhat meg. Persze sorozatja válogatja, mennyi ocsú közül kell kiválogatni a búzát...
A legutóbbi fejlemény, hogy ugyanez a módszer eddig kevésnek bizonyul a jobb oldali hajtómű csavar esetében, pedig már kétszer nekiestünk. Könnyen lehet, hogy bele fog szakadni a tengelybe a csavar, ezért most türelmesen, naponta adagoljuk neki a folyadékot.
Sista 2012.02.15. 20:37:13
EOX The Selector · http://eoxtheselector.blog.hu/ 2012.07.22. 11:31:03
shizoo 2012.07.27. 18:05:07
Szerintem egy próbát mindenképp megér!